Nem túlzunk, ha azt állítjuk, pillanatnyilag ez a legismertebb sajtófotó a világon. Most mindenhol ebbe a fotóba botlunk. Evan Vucci készítette az ikonikus fotót.
Donald Trump, a hivatalába visszatérni szándékozó volt amerikai elnök a pennsylvaniai Butlerben vett részt egy kampányrendezvényen szombaton. A pódiumon épp arról beszélt, mivé lett Amerika azóta, hogy Joe Biden vette át tőle az irányítást, amikor valaki rálőtt. A volt elnök a fülén sérült meg, később vérző fejjel, de saját lábán hagyta el a helyszínt. A merénylőt a helyszínen lelőtték.
Ekkor készült el az az ikonikus fotó a véres arcú Trumpról, ahogy a levegőbe tartja öklét a testőrök gyűrűjében, miközben az amerikai zászló lobog mögötte. A kép bevonul majd a történelemkönyvekbe is, miképp készítője, Evan Vucci is. A Guardian őt kérdezte arról, hogy készült el a fotó.
Vucci az Associated Press washingtoni főfotósa. Nyolc éve tudósít képekkel Trumpról, és 2020-ban Pulitzer-díjat nyert a George Floyd halála utáni tüntetésekről készült fotójáért.
Hallottam a lövéseket. Ezért a színpadhoz rohantam, amikor a titkosszolgálat ügynökei elkezdték fedezni Trump elnököt. Mindenféle irányból jöttek fel a színpadra, és rávetették magukat. Odamentem a színpad elejéhez, és elkezdtem fotózni mindent, amit csak tudtam. Gondolkodtam, hogy mi fog most történni. Hová fog menni? Hol kell lennem? Hol kell állnom? Ez a munka a várakozásról szól.
A fotós elkezdett gondolkodni az evakuálási útvonalon. A színpad másik oldalán volt a leggyorsabb út Trump terepjárójához, így az ott lévő lépcsőnél helyezkedett el.
Vucci azt mondja, kissé meglepődött, amikor Trump felemelte az öklét és azt kiabálta, »Harcoljatok, harcoljatok!«, de csak egy dolog járt a fejében:
Lassíts, gondolkodj, higgadj le. Lassíts, gondolkodj és komponálj.
A kész képet azonnal elküldte a szerkesztőjének, aki továbbította azt a fotóügynökségnek. Vucci csak háromnegyed órával a támadási kísérlet után szembesült azzal, mennyire felkapott lett a képe.
Rengeteg erős érzelem van ezen a képen, és azt hiszem, az emberek erre reagálnak.
Az Atlantic „tagadhatatlanul az Egyesült Államok fotótörténetének egyik legnagyszerűbb kompozíciójának” nevezte, míg a New York Times egyik vezető újságírója szerint „Ez a fotóriporterkedés csúcsa. Tökéletesen keretezett és megkomponált kép”, írja összefoglalójában a 24.hu.
Nincs hozzászólás. Legyen az első!